People Planet Profit

Onze communicatie zet aan tot gedragsverandering

De doelgerichte communicatie van Greentimes vertaalt de duurzaamheidsambitie naar duurzaam gedrag. Het is net dat extra duwtje in de rug dat iedere medewerker op weg helpt naar een nog duurzamer en beter resultaat. Iedere maand opnieuw!
 

Wat doet het communicatieprogramma?

 

Iedere medewerker krijgt aan het begin van iedere maand een link naar het persoonlijke Printing Dashboard gemaild. Het Printing Dashboard geeft alle medewerkers inzicht in hun printgedrag. En het is hét moment om een één op één gerichte boodschap over duurzaamheid en CO2 aan iedereen over te brengen.

De effectieve communicatie van Greentimes biedt alle medewerkers steun bij het behalen van de doelstelling om papierverspilling te voorkomen. We reiken iedere maand opnieuw tips & tricks ter ondersteuning aan om iedereen op het juiste spoor te zetten. We brengen de boodschap op een positieve manier, zonder een toontje, zonder een opgeheven vingertje. We willen natuurlijk wel helpen: hoe kun je nou werkelijk minder printen? Hoe kun je 'anders' printen? Wat is het alternatief en wat is het effect als ik anders print? We delen met alle medewerkers ideeën via de mail en via het intranet hoe je, zowel thuis als op het werk, een duurzame bijdrage kunt leveren voor een beter milieu.

De communicatiemomenten van Greentimes zijn een uitgelezen mogelijkheid om de duurzaamheidsambitie van de organisatie op een plezierige en stimulerende manier uit te dragen. Dit doen we altijd in overleg met de organisatie voor de juiste vorm en toonhoogte. Een programma als voorbeeld is beschikbaar en kunt u bij ons opvragen.

 

 

 

 

Een groener kantoor? Zet de Printing Dashboards van Greentimes in
“natuurlijk mag je printen, maar soms kan het wel wat minder.”

Groen boompje? Goed bezig!

Iedereen start het printprogramma bij nul. Gedurende de eerste 2 maanden meten we hoe iedere medewerker ervoor staat. Samen bepalen we na deze nulmeting de doelstelling: een printreductie van 20 procent bijvoorbeeld. Aan de kleur van het boompje leest u af of u op de goede weg bent. Hoe minder je verspilt, des te meer CO2-reductie, hoe groener je boompje is.  

 

Printerleverancier Ricoh stelt dat het verminderen van papiergebruik een goede 'eerste' stap is om tot minder print te komen. " Een bedrijf met vierhonderd medewerkers verbruikt gemiddeld namelijk vijfduizend vellen papier per persoon per jaar. Dat staat gelijk aan een CO2-uitstoot van 2.817 kilo per maand," aldus Ricoh