communicatie

Heldere communicatie zet aan tot gedragsverandering

De heldere en doelgerichte communicatie van Greentimes vertaalt de duurzaamheidsambitie naar duurzaam gedrag. Het is net dat extra duwtje in de rug dat iedere collega op weg helpt naar een nog duurzamer en beter resultaat. Iedere maand opnieuw!
 

Het belang van goede communicatie

 

Onderdeel van de Greentimes Print Awareness Tool vormt de link naar het persoonlijk printing dashboard dat iedere collega aan het begin van iedere maand van Greentimes ontvangt. Het verstrekken van de link is gelijkertijd ook hét moment om de één op één gerichte boodschap over duurzaamheid en CO2-reductie aan alle collega's over te brengen.

Iedere maand opnieuw reiken we jou en alle collega's tips & tricks ter ondersteuning aan om iedereen op het juiste spoor te zetten. We brengen de boodschap op een positieve manier, zonder een toontje, zonder een opgeheven vingertje. We willen natuurlijk wel helpen: hoe kun je nou werkelijk minder printen? Hoe kun je 'anders' printen? Wat is het alternatief, en wat is het resultaat als ik anders print? We delen met alle collega's ideëen via de mail en via het intranet hoe je, zowel thuis als op het werk, een duurzame bijdrage kunt leveren voor een beter milieu door minder CO2 uit te stoten.

De content schrijven we altijd in samenwerking met de organisatie om te komen tot de juiste vorm en toon. Een voorbeeldprogramma is beschikbaar en kunt u bij ons opvragen.

INZICHT door INFORMATIE en COMMUNICATIE

 

 

 

 

Een groener kantoor? Zet de Printing Dashboards van Greentimes in
“natuurlijk mag je printen, maar het mag wel wat minder.”

Groen boompje? Goed bezig!

Iedereen begint het printprogramma op nul. Eerst meten we gedurende de eerste 2 maanden hoe iedere collega ervoor staat. Na deze 'nulmeting' bepalen we de doelstelling: een printreductie van 20 procent bijvoorbeeld. Aan de kleur van het boompje lees je af of je op de goede weg bent. Hoe duurzamer je print, hoe groener je boompje is, des te meer CO2-reductie je realiseert.  

NICE to KNOW

Printerleverancier Ricoh stelt dat het verminderen van papiergebruik een goede 'eerste' stap is om tot minder print te komen. " Een bedrijf met vierhonderd medewerkers verbruikt gemiddeld namelijk vijfduizend vellen papier per persoon per jaar. Dat staat gelijk aan een CO2-uitstoot van 2.817 kilo per maand," aldus Ricoh

80 GRAMS A4 PAPIER WIL ZEGGEN DAT: het papier 80 gram per vierkante meter weegt. Dat is dus 100 x 100 is 10.000 vierkante centimeter. A4 + 21 x 29,7 cm = 623.7 vierkante cm. dus 1 m : door A4 is 16.03. 80 : 16.03 = 4.99 gram per 1 vel A4 80 grams. Vanaf 180 gr/m2 wordt papier overigens karton genoemd.